نمونه ای از قطعه ادبی  برگرفته از دیباچه کتابی بنام رویادوز    نشر روزگار     از  شهروز براری صیقلانی 
   صفحه 003 / 386      سطر اول پاراگراف دوم. مدرسه داستان نویسی افتتاح شد  فریده گلبو رمان عشق جنس قو از شهروز براری صیقلانیطاقچه نسخه مجازی بقلم شین براری bookonline.comاثری از شهروز براری صیقلانی شین براری صیقلانی جستجوی آثارش..آثار شهروز براری صیقلانی   نشر شالی ، شهروز براری صیقلانی نویسنده برتر در لیست..
†‡|‡†‡†‡‡†‡‡††‡‡†‡‡†‡‡‡†‡‡‡†‡†‡†‡†‡†‡†
حمد شایان و شکر بی پایان ، سامع الصواتی را سزاست که نغمه سرایان خوش آواز و سرود گویان رشت  و خمام در چهارگاه جهان و حصار دوران،از  انگور ناب و شراب شاد  به نواهای کوچک و بزرگ که در خارایی دل شرر زند و در دل خارا اثر کند،بیاتاً و ظلولاً به وصف کمالش مترنم اند و به نعت جلالش ،متنعم.
یکی امده در این روزگار  کنون،  نامش نهند،  شه روز،  عاشق پر خروش. 
عشاق وار در هر نهفت و آشکار،مویه کنان شور عشقش بر سر دارند و به گدایی درش، بر شه روز  نازند.براستی با حب او ﻣﺆالفند و با غیر او مخالف ، به غلبات هوای شوقش مغلوبند و به جلوات آثار عشقش مجذوب.

عشاق  ایران زمین  تا به نغمه سنجان چین     از کوچک و از بزرگ،در بزم وفاق

گردند ﻣﺆالف  چو  به هم  در فکنند    شوری ز نوای عشق او در آفاق

و مغنیان رامتین چنگ و خنیاگران نکیسا آهنگ، چنگ آسا پشت به عبادتش خم ساخته اند و تنبورسان دل از غیر پرداخته به مقام طاعتش چون دف حلقه به گوشند و از خوف مخالفش مانند بربط به خروش.با مهر او چون نی بر هر بندی،سازی دارند و با محبت او ، به هر تاری از رشته جان،آوازی.

آن  زمزمه  و  نوای  نی  را   دم  از  اوست     در تار طرب، نغمه ی زیر و بم  از  اوست

در دایره بندگی اش  همچون چنگ    یکسر همه را پشت عبادت خم از اوست
در این.وادی پر سوز و ساز،    از شادی و سرور،  افشای راز،  . شه روز  شیرین کش و سنگ خارای  ناز  من در این سرا،   خرد و کوچکترین واژه چینم،  با چیدمان واژگانم بساز.
منم اهل این سرای شیک و خیس   زاده ی سرزمین   سبز گیل........      ادامه دارد.....

                                                                                           بر گرفته از دیباچه اثر ادبی  رویادوز  بقلم شین براری صیقلانی 
BLOGFA.COM