دانلود رایگان کتاب های اینیاتسیو سیلونه  با نام مستعار  "سگوندو ترانکویلی " نویسنده مشهور ایتالیایی _

   این مطلب ویژه  وبلاگ  novelshin.blog.ir   تهیه شده است. 

  با سپاس از  ققنوس خاکستری و  شین براری   و Bayan.ir  . 




یک مشت تمشک، رمانی است از اینیاتسیو سیلونه با نام مستعار «سگوندو ترانکویلی»، ‌نویسنده ایتالیایی که در سال 1952 میلادی انتشار یافت. از همان صفحات اول خواننده حال و هوای سوزان «فونتامارا»، «نان و شراب» و «دانه زیر برف» را بازمی یابد. در گوشه‌ای وحشی و فلاکت‌بار از ناحیه «آبروتسی»، چند خانواده از دیرباز صاحب زمین‌اند که یگانه شکل ثروت است.

این خانواده‌ها از راه خشونت و ریا و با همکاری حکومت های پی در پی، طی قرون و اعصار، استیلای خود را بر کشاورزان فقیر، یعنی «کافونی»ها که طبقه‌ای جدا را تشکیل می‌دهند، حفظ کرده‌اند. نویسنده از زبان یکی از کافونی ها سخن می‌گوید و بی‌هیچ مصالحه‌ای به توصیف آنان می‌پردازد و نادان و معیوبشان می‌نامد؛ اما نه به گونه‌ای غیرفعال، زیرا هریک از کافونی ها احساس مصرانه حق و حقوق و نوعی یقین مذهبی را در خود حفظ کرده است که روزی عدالت ظاهر خواهد شد. اگرچه در رمان های قبلی و در جنوبی ایتالیایی که نویسنده گرامی می‌دارد، حزب «جادوگر بزرگ» و آرمانگراهای همواره و سخت وابسته به آزادی به مقابله با یکدیگر برمی خاستند. در یک مشت تمشک، درست پس از آزادی حزب که از مرحله مبارزه پنهانی و تحت ستم بودن خود ستمکار شده است در مقابل مردانی دلباخته راستی، آزادی و احترام به شرف انسانی قرار می‌گیرد. درام در جایی گره می‌خورد که بعضی از اعضای حزب، ناگزیر می‌شوند از علت وجودی خود در زمان مبارزه با فاشیسم دل برکنند. همان نوع تشویش معنوی موجود در نان و شراب در این کتاب نیز جریان دارد تا در صفحه آخر، مبدل به ایمان یا لااقل امید به دخالتی برتر در جریان حوادث انسانی شود.

نام کتاب: یک مشت تمشک
نویسنده: اینیاتسیو سیلونه
 مترجم: بهمن فرزانه
فرمت: PDf

حجم: 27.7 مگابایت
برای دانلود نسخه pdf کتاب روی تصویر زیر کلیک کنید.

http://true-story.blogfa.com

نان و شراب 

http://true-story.blogfa.com


نان و شراب نام رمانی نوشته اینیاتسیو سیلونه نویسنده ایتالیایی است. این رمان زمانی نوشته شد که سیلونه در تبعید دولت بنیتو موسولینی به سر می برد. کتاب اولین بار و در سال ۱۹۳۶ و به زبان آلمانی و چاپ شده در سویس منتشر شد و در همان سال ترجمه انگلیسی آن در لندن نیز منتشر گردید. نسخه ایتالیایی کتاب تا سال 1937 ظاهر نشد. بعد از جنگ سیلونه نسخه ی کاملاً متفاوتی از کتاب به زبان ایتالیایی در سال ۱۹۵۵ منتشر کرد.

در این رمان، که سهم حسب حال سیلونه در آن بسیار زیاد است، او از انقلابی دل‌ زده‌ای سخن می‌گوید که احساس می‌کرد در وجودش سر برمی‌آورد. در واقع، در گفتگوهای این کتاب بعضی از دلایل تصمیم نویسنده به ترک حزب کمونیست در 1930 دیده می‌شود. رمانی است به معنای آنچه استاندال رمان می‌پنداشت؛ یعنی آینه‌ای که انسان را در طول راهی به گردش در می‌آورد. سیلونه بازگشت غیرقانونی پیترو اسپینای مهاجر را به ایتالیا ترسیم می‌کند که برای بهتر مخفی کردن خود به لباس کشیشی درآمده و نام دون پائولو را برای خود برگزیده است. پیترو، به علت بیماری، به زودی شهر رم را ترک می‌گوید و در همان لباس کشیشی به روستای کوچکی در ناحیه آبروتسی می‌آید تا مداوا شود. در آنجا در تماس با مردان خاک خود و دختر جوانی به نام کریستینا که می‌خواهد راهبه شود، درمی‌یابد که اعتقادش به انقلاب به دلیل وفاداری به جوهر اخلاقی مسیحیت است؛ مسیحیتی که او همچنان از پذیرفتن اسطوره آن امتناع می‌ورزد و ...


نام کتاب: نان و شراب
نویسنده: اینیاتسیو سیلونه
 مترجم: محمد قاضی
فرمت: PDF
حجم: 3.84 مگابایت
برای دانلود نسخه pdf کتاب روی تصویر زیر کلیک کنید.

http://true-story.blogfa.com



 دانلود کتاب  فونتامارا      نوشته  اینیا تسیوسیلونه 

http://true-story.blogfa.com


مالکولم کولی، منتقد شهیر، در مقدمه خود درباره «فونتامارا» می نویسد: «کتابها مثل انسان ها می میرند، فقط تعداد کمی از آن ها زندگی جاوندانه می یابند. در طول سال 1930، در تمام ادبیات مغرب زمین که به عنوان داستان های برجسته محسوب شدند، سه تای آنها بدون از دست دادن قوتشان به دوره زمانی ما رسیدند، یکی فرانسوی («سرنوشت بشر» از اندره مالرو)، دیگری آمریکایی («خوشه های خشم» از اشتاین بک) و سومی ایتالیایی («فونتامارا» از اینیاتسیو سیلونه)»

فونتامارا به رغم آنکه نخستین رمان نویسنده‌اش، اینیاتسیو سیلونه، بود، برای او شهرتی جهانی به همراه داشت. این رمام روایتی است از دهکده‌ای قدیمی و گمنام. جایی محصور میان کوه‌ها و تپه‌ها. این کتاب داستان ساکنان دهکده‌ای به نام فونتامارا است که زیر ستم فئودال‌های زمان خود زندگی می‌کنند. سیلونه نگارش این رمان را در سال ۱۹۳۱ به پایان برد.  منوچهر آتشی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌ است.


 


نام کتاب: فونتامارا
نویسنده: اینیاتسیو سیلونه
مترجم: منوچهر آتشی
فرمت: PDF
حجم: 2.38 مگابایت
برای دانلود نسخه pdf کتاب روی تصویر زیر کلیک کنید.

http://true-story.blogfa.com


بیوگرافی  اینیاتسیو سیلونه 

http://s1.picofile.com/file/7307880321/silone.jpg

اینیاتسیو سیلونه (به ایتالیایی: Ignazio Silone)‏ که نام واقعی او سکوندو ترانکوئیلی است (Secondo Tranquilli)، روز اول مه سال 1900 میلادی در یکی از روستاهای استان عقب ‌مانده آبروتس ایتالیا به دنیا آمد. پدرش خرده مالک و مادرش بافنده بود. سیلونه دوران کودکی را با فقر و تنگدستی گذراند. به دنبال بحران باغداری ایتالیا در سالهای نخستین قرن بیستم، پدرش چندسالی به برزیل مهاجرت کرد و تمام دارایی خانواده در این سال ها به فروش رفت. در 1915 زلزله بخش عمده‌ای از زادگاه سیلونه را ویران کرد تا او پدر و مادر و خانه‌اش را از دست بدهد.

اندکی پیش از پایان جنگ اول جهانی، سیلونه که تحصیلات دبیرستانی خود را در مدرسه‌های خصوصی و زیر نظر کشیش‌ها گذرانده بود، ترک تحصیل کرد و به صحنه پرآشوب فعالیت‌های سیاسی پا گذاشت.
در هفده سالگی به سوسیالیست‌های ایتالیایی پیوست که با جنگ مخالف بودند و این آغاز مبارزه‌های سیاسی سیلونه بود که تا پایان عمر او ادامه یافت. از همین تاریخ، فعالیت‌هایش را در زمینه روزنامه‌نگاری و ادبیات شروع کرد. نخستین نوشته‌های سیلونه مقالاتی بود که برای روزنامه ارگان حزب سوسیالیست ایتالیا نوشت تا سوءاستفاده‌ها و تخلفات مقامات دولتی مأمور بازسازی مناطق زلزله‌زده زادگاهش را افشا کند. در پی این مقاله‌ها، هفته‌نامه جوانان حزب سوسیالیست، سیلونه را برای خبرنگاری برگزید. اندکی پس از آن به دبیری فدراسیون کارگران روزمزد کشاورزی استان آبروتس رسید. یک سال بعد را در کنار این فعالیت، به رم رفت تا هم تحصیلات نامنظمش را ادامه دهد و هم دوست نزدیک و همکار "آنتونیو گرامشی" شود.
در ۱۹۲۱ به حزب کمونیست ایتالیا پیوست و با دستگاه فاشیستی موسولینی به مبارزه پرداخت. در ۱۹۲۷ سفری به شوروی کرد و پس از بازگشت از آن سفر مانند همکاران دیگر خود آندره ژید و آرتور کوستلر و غیره راه مستقلی در پیش گرفت، چنانکه در ۱۹۳۰ از حزب کمونیست استعفا داد. وی به علت فعالیت های سیاسی ناگزیر شد در ۱۹۳۰ به سوییس بگریزد و شاهکارهای خود مانند «نان و شراب» و «فونتامارا» و «کشت زیر برف» و «یک مشت توت» و «راز لوکا» و «روباه و گل‌های کاملیا» را در آن دیار به رشته تحریر کشید. سیلونه در زمان جنگ جهانی دوم به وطن خود بازگشت و در نهضت زیرزمینی ضد فاشیسم علیه حکومت موسولینی مبارزه کرد.

در سال ۲۰۰۰ دو تاریخ نگار ایتالیایی به نام‌های داریو بیوچا و مارو کانالی اسنادی را منتشر کردند که نشان می‌داد سیلونه از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۰ با نام مستعار سیلوستره برای پلیس فاشیستی ایتالیا خبرچینی می‌کرده‌ است. انتشار این اسناد جنجال فراوانی برانگیخت. مطابق این اسناد پیوستن سیلونه به حزب کمونیست به قصد نفوذ در این سازمان بود، و او در دستگیری بخشی از رهبران حزب کمونیست نقش مهمی ایفا کرد.

http://s2.picofile.com/file/7117131719/arrow_left.gif آثار

*    فونتامارا (۱۹۳0)

*    نان و شراب (۱۹۳۷)

*    مدرسه ی دیکتاتورها یا مکتب دیکتاتورها (۱۹۳۸)

*    دانه ی زیر برف (۱۹۴۰)

*    خروج اضطراری (۱۹۵۱)

*    یک مشت تمشک (۱۹۵۲)

*    راز لوکا (۱۹۵6)